گوانیدین تیوسیانات 593-84-0 استخراج نوکلئوتیدها و پپتیدها از احشاء حیوانات را تسهیل می کند.

- 2021-09-16-

گوانیدین تیوسیانات | 593-84-0 | یک دناتوره کننده پروتئین قوی است. این یک پودر کریستالی سفید، تحریک کننده و حساس به نور است. محلول در اتانول و آب با نقطه ذوب 118 است. گوانیدین تیوسیانات عمدتاً برای دناتوراسیون استفاده می شود، لیز سلول ها و استخراج RNA و DNA. این یک جزء شیمیایی رایج برای استخراج اسید نوکلئیک است.

 

ثبت اختراع cn111500664a روشی را برای استخراج نوکلئوتیدها و پلی پپتیدها از احشاء حیوانات با استفاده از گوانیدین تیوسیانات نشان می دهد. نوکلئوتیدها ترکیباتی متشکل از پایه پورین یا باز پیریمیدین، ریبوز یا دئوکسی ریبوز و اسید فسفریک هستند که به طور گسترده در پزشکی، محصولات مادر و کودک، چاشنی ها و افزودنی های غذایی استفاده می شوند. پلی پپتید I±- ترکیبات تشکیل شده توسط آمینو اسیدهای مرتبط با پیوندهای پپتیدی، محصولات واسطه هیدرولیز پروتئین هستند که شامل زمینه های مختلف هورمون های انسانی، اعصاب، رشد سلولی و تولید مثل می شود. اهمیت آنها در تنظیم عملکردهای فیزیولوژیکی سیستم‌ها و سلول‌های مختلف بدن، فعال کردن آنزیم‌های مربوطه در بدن، ارتقای نفوذپذیری غشای متابولیک میانی، یا کنترل رونویسی DNA یا تأثیر بر سنتز پروتئین خاص است که در نهایت اثرات فیزیولوژیکی خاصی ایجاد می‌کنند.

 

احشای حیوانات سرشار از نوکلئوتیدها و پپتیدها هستند ، اما در حال حاضر ، استخراج نوکلئوتیدها و پپتیدها عمدتا به صورت جداگانه انجام می شود و منجر به اتلاف منابع و فرایندهای پیچیده می شود. گوانیدین تیوسیانات برای استخراج نوکلئوتیدها و پپتیدها از احشای حیوان مفید است. روشهای خاص به شرح زیر است:

 

ابتدا احشای حیوانات تازه را بشویید ، آبکش کنید ، آنها را خرد کنید ، سپس آنها را له کنید ، آب دیونیزه را اضافه کنید تا محلول مخلوط به دست آید ، سپس محلول گوانیدین تیوسیانات را به محلول مخلوط شده اضافه کنید ، ارتعاش کنید و خوب مخلوط کنید و سپس بایستید. سپس ، حامل حاوی سیلیس به آن اضافه می شود ، زیرا گوانیدین تیوسیانات سلول ها را می شکافد و نوکلئوتیدهای آزاد شده از سلول ها با حامل سیلیس ترکیب می شوند. حامل حاوی سیلیس را خارج کرده ، جذب کرده و با ماده شوینده جدا کنید تا نوکلئوتیدهای تصفیه شده بدست آید.

 

سپس محلول NaCl به محلول باقیمانده ای که حامل سیلیس از آن خارج شده است اضافه می شود، محلول مخلوط استخراج می شود، سپس پروتئاز کامپوزیت اضافه می شود، سپس هیدرولیز آنزیمی در مایکروویو انجام می شود، محلول هیدرولیز آنزیمی در حمام آب گرم می شود. ، سانتریفیوژ شده، مایع رویی گرفته می شود و پلی پپتید پس از خشک کردن انجمادی به دست می آید.

 

این روش از ویژگی هایی استفاده می کند که گوانیدین تیوسیانات می تواند ساختار سلولی را از بین ببرد و پروتئین را تغییر رنگ دهد. این نه تنها می تواند نوکلئوتیدها و پپتیدها را پی در پی استخراج کند ، بلکه دارای مزایای روش ساده و راندمان بالا است. در عین حال ، از مشکل واکنش بین معرفهای بیوشیمیایی هنگام افزودن معرفهای بیوشیمیایی برای استخراج جلوگیری می کند.