اثرات گوانیدین هیدروکلراید و گوانیدین تیوسیانات در استخراج اسید نوکلئیک

- 2021-09-16-

استخراج اسید نوکلئیک به فرایند جداسازی اسیدهای نوکلئیک از نمونه ها با روش های فیزیکی و شیمیایی اشاره دارد. جداسازی اسیدهای نوکلئیک با کیفیت بالا یک گام کلیدی در تحقیقات زیست شناسی مولکولی است. گوانیدین هیدروکلراید و گوانیدین تیوسیانات می توانند پروتئین ها را خنثی کنند و به طور گسترده ای در استخراج اسید نوکلئیک مورد استفاده قرار می گیرند. این مقاله عملکرد گوانیدین هیدروکلراید و گوانیدین تیوسیانات را در استخراج اسید نوکلئیک معرفی می کند.


گوانیدین هیدروکلراید ، شماره CAS: 50-01-1 ، یک پودر کریستالی سفید است. هیدروکلراید گوانیدین یک مهار کننده قوی نوکلئاز است ، اما یک دناتورنت قوی نیست. نقش اصلی آن در استخراج اسید نوکلئیک تغییر پروتئین و مهار فعالیت آنزیم ها است. هیدروکلراید گوانیدین می تواند به سرعت غشای سلولی را تخریب کرده و پروتئین را تغییر شکل داده و رسوب کند ، به طوری که اسید نوکلئیک می تواند از گرفتاری پروتئین خلاص شود.


گوانیدین تیوسیانات ، شماره CAS: 593-84-0 ، یک پودر کریستالی سفید است. گوانیدین تیوسیانات یک پروتئین قدرتمند بدون پروتئین بدون فعالیت RNase و DNase است. در استخراج اسید نوکلئیک ، گوانیدین تیوسیانات می تواند به سرعت سلول ها یا ویروس ها را شکست داده و اسید نوکلئیک را آزاد کند ، نوکلئاز آزاد شده توسط سلول ها را مهار کرده و از یکپارچگی ساختار اولیه اسید نوکلئیک اطمینان حاصل کند.


گوانیدین هیدروکلراید و گوانیدین تیوسیانات نمک های گوانیدین رایج در لیزهای استخراج اسید نوکلئیک هستند. آنها نه تنها می توانند محیطی با نمک بالا ایجاد کنند، بلکه نوکلئاز را غیرفعال می کنند، اسید نوکلئیک را آزاد می کنند و از مولکول های اسید نوکلئیک محافظت می کنند.